Thursday, November 4, 2010

1 november itu... :))

assalamualaikum...

situation:back to year 1993..


pagi 1 november itu hasil pertarungan nyawa seorang wanita bergelar ibu, seorang bayi perempuan berjaya dikeluarkan dari rahim sang ibu..pada mula kata doktor anak ini jantungnya tidak berdegup..tetapi dengan kuasa ALLAH anak ini diberi kesempatan untuk hidup diatas muka bumi pinjaman-NYA..si ibu tersenyum melihat sang ayah mengazan & mengiqamat di kedua belah telinga sang anak kecil..anak kecil anugerah tuhan..anak kecil bukti cinta sang ayah & ibu..


kini anak itu masih diberi kepanjangan nyawa oleh sang pencipta..diberi kesempatan untuk berbakti kepada sang ayah & ibu..anak itu 17 tahun bermusafir di tanah milik tuhan..dan anak itu adalah aku..

1 november 2010, genap umur aku 17 tahun..17 tahun aku menjadi anak kepada kepada kedua orang tua aku..17 tahun mengembara di tanah milik ALLAH..aku bersyukur kerana 17 tahun aku hidup dimuka bumi ini aku diberi peluang menjadi seorg muslim..insyaallah muslim yg diberkati ALLAH.. :))

17 tahun aku hidup bersama keluar besar ini..keluarga serba sederhana ini..keluarga yang aku percaya bahagia selamanya..insyaallah..

17 tahun aku hidup didunia ini..bersyukur aku punya rmai kenalan..punya ramai sahabat..

harapan aku setelah 17 tahun hidup didunia ini moga aku dapat membalas budi kedua orang tua aku yg bnyk berkorban..memberi mereka kebahagiaan..berbakti dan taat kepada mereka..berharap aku mendapat kejayaan dimasa hadapan..terpelihara dari segala larangan tuhan..dan semoga menjadi seorg hamba yg diredhai-NYA..insyaallah..segalanya insyaallah kerana DIA tempat aku berserah segalanya..kerana DIA tuhan yang MAHA ESA...


~alhamdulillah~



~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...