Friday, July 9, 2010

kruu..kruu

assalamulaikum..
seminggu yg diulit kesibukan kerje skolah..standard la dah nak pencen..cenggitu la gayenye..hohohoho..

finally..addmath punye project slamat dihanta jam 1130 pg tdi..mini magazine juge dh selamat dihantar..dan ye..rmai btol saingan SEX LIFE magazine..huhuhuhu.. :))


last wednesday..blajar adab berjiad..bile dgr ustzh cerita i;ve been thinking..btol jgak ape yg ustazah ckp tu..smgt jihad antara umat islam itu sudah pudar..sudah kusam warnanya..kalau dulu setiap satu umat islam itu mempunyai semangat jihad yang tinggi..semangat jihad sudah tersemat dlm jiwa umat islam itu sendiri..bile kite sebut tt pemasalahan umat islam sekarang..pasti akan ade jawapan yg berbunyi seperti; "kita ini sudah akhir zaman" btol x??kan??kan??sdgkan kite sepatotnye tidak menjadikan itu sebagai alasan..mmg benar kita ini berada dipengakhiran zaman..tp kenapa kita x pernah terfikir bahawa ALLAH itu sbnrnye mahu kite bertindak..mengembalikan kembali kegemilangan kerajaan islam..tp kite ini terllu berpegang pade istilah akhir zaman itu bgaikan seorg yg hanya berserah pada takdir..terlalu pasrah..x mahu mengusahakan sesuatu utk mengubah takdir itu..mengubah masa depan itu..mengubah kehidupan umat islam yg dijanjikan syurga oleh YANG MAHA ESA..sdgkan kita sebagai umat islam mampu untuk bangkit jika perasaan ini wujud dlm hati masing2..bile persoalan ini sering ditanya pada diri sendiri..sedarkah kita???


aku ini bukanlah seorang ustazah yg cukup tega imannya..aku ini manusia yg kadang itu melakukan kekhilafan..aku ini bukanlah seperfect yg disangka..aku ini bukanlah sekuat itu agamanya utk mengkritik..tp aku ini insan ciptaan-NYA yg diberi akal utk berfikir baik buruk..utk berfikir setiap apa yg dilihat dgn mata anugerah ilahi ini..jgn di politik aku ini..kerana aku hanya meluahkan ape yg ingin aku katakan..ape yg tersurat dan tersirat di minda jiwa..


~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...