Saturday, September 29, 2012

entry pnjg x nak kalah~



it has been a while since i last write...so watsup guys??? long time no see eh??? :D
nothing much to say cuma nak share what is happening here.ngehehe ;p huuummmpphh...to be frank..skrg aku dh berada di akhir semester 3 diploma in science quantitative..such a loong semester this time..too much things happen unexpectedly... menjadi seorg student yg hnya berdiam diri dlm bilik spnjg satu semester adlh bukan diri aku yg sbnr..unless i am extremely unconditionally tired smpai perlu berhibernasi well then itu ya!ngahahaha ;D so last semester, aku diberi amanah yang sgt besar...memegang jwtn yg sgt besar diumur yg blm cukup setahun jagung..accept the challenge & that what we call life.eh?? ;p amanah still amanah & u have to do your tggungjwb...bermula cuti sem lepas aku dh mula belajar menjlnkn tggjwb aku..wlaupun rasa sgt zero tp bila mmpunyai seorg ketua yg sgt penyabar dgn perangai x matang aku ni mmg sgt cool okeeyh! i learn step by step, from zero to uhmmm not yet hero tp boleh laa..sikit lg nak jd hero...*perasan sndiri* 
betullah bila org kata masa kita insan biasa org pndg kita pun x nak..tp once u r in a good position..i mean higher position org yg sblm ni pndg kita sblh mata pn x naka terus mengaku kawan baik...well frankly speaking..sejarah membuktikannya...hehehe..bukan nak ckp aku ni berdaulat sgt tp bila org buat kita mcm tu x ke sakit hati ni? dulu kita yg terhegeh-hegeh tegur dan senyum dekat dia..skrg ni nmpk byg2 aku pun dh tegur...huhuhuhu...

hokeyyh x nak cerita pnjg pasal tu...so back to my story...for this semester aku ada 3 keluarga baru..first sekali family JPK Cempaka Sari...ini boleh dikatakan keluarga yg sgt baru sbb mule-mule aku terlibat dgn JPK ni aku lgsg x kenal sorg pun dari diorg...tp start dari cuti sem yg lepas kitorg kene pegi bengkel perancgn aktiviti..we start to know each other dan boleh rasa bonding keluarga dia tu..x tau laa mcm mana nak berpisah dgn dorg nnt..huhuhu T-T my second family is OC family! OC stand for orientation committee...aku terlibat dgn oc ni awal semester ni...jadi OC disiplin pulak..mmg kejenye kene bwk bdk2 ni pegi sana-sini laa..dh mcm babysit pulak..hahhaa..teringat zaman sem 1 dulu...heuheuheuheu ;p jadi OC ni penat dia sgt nauzubillah...tp bila kitorg semua berkumpul tiap2 mlm utk post-mortem rasa penat tu mcm hlg mcm tu je..sbb bila kitorg berkumpul konfem sekonfem-konfemnye kitorg akan main game...pastu gelak-gelak x hengat dunia...mana x hilang penat..hahahaa..tp pernah bbrpa kali budak2 bwh jagaan aku terbiar terkontang-kanting dkat foyer blok gara-gara aku & member x sedar hari dh pagi...hambeek kau! sedar2 bdk2 dh siap pg dewan dah...hohohoho..nasib x kene sembur dgn ketua disiplin! ngeeee~ next, my third family pulak...my third family is family dr Kampung Chopin...Kg Chopin actually kampung yg kitorg kene pegi utk Opersai khidmat Masyarakat anjuran JPK..which is my first family..tp ikutkan plan kitorg nak buat dkt kmpg lain tp T-Rektor HEP yg lama minx kitorg buat dkt Kg Chopin...so we had to..tp aku bersyukur gila dpt deal dgn org kmpung ni sbb dorg2 sgt2 membantu kitorg punye kerja...sgt2 membantu...diorg pun sume baik2...sblm OPKIM yg sbnr on 8th Sept hari tu, kitorg dh pegi kmpg tu dulu utk deal itu  ini dgn org kmpg..first meeting kitorg on bulan puasa...mmg sgt seronok sbb dpt buka puasa free..home made punye pulak..masakan kampung pulak..yg paling x tahan sambal tempoyak + gulai tempoyak ikan patin pulak! perghhh menangis woooooh~ SEDAP GILA! smpai second meeting pun aku request lauk sama...hahaha..demand tggi! tp dorg sume sporting & coolio...org2 kmpung ni jugak laa yg dptkan Ahli Parlimen Parit utk merasmikan event kitorg..that was totally awesome tau x?? our first event ever yg jmput VVVIP! fiuuuuuhhh~ walaupun byk sgt kesalahan & cacat cela yg ada masa hari event tu tp aku bersyukur semuanya berjalan dgn baik...our best event so far! :)



OC FAMILY! :))



JPK CEMPAKA SARI FAMILY! :))


MY ONE & ONLY TRUE FAMILY!! MY LOVE WILL NEVER END~

habis sudah cerita aku pasal family2 baru aku dkt sini...back to my responsibility topic...*ngaaaa B.O.R.I.N.G!* tp nk cerita jugak...bukan laa cerita tp more to share..nak sharing2 dgn korg apa yg aku rasa bila dh pikul tggjwb yg besar ni...dulu time sekolah aku x pernah rasa mcm ni..tp kali ni..aku betul2 rasa mcm  seorg ibu yg perlu memikirkan kebajikan 12 org anaknya...heuheuheuheu...bukan nak mengeluh ke ape ye...tp itu sgt2 heavy tau x...mana dgn hal-hal dalaman yg perlu disetelkan..hal2 event kitorg lagi...dgn lately ni  bila dh nak akhir2 sem ni laa masing2 mula tunjuk their true colour...pening aku fikir..bila bg task kdg2 dorg x paham padahal bnde simple je ni...pulak yg sorg x gheti nak ckp direct teruiihh..pulak yg kisah bercintan-cintun bagai...hadoiii..pening mak...tp x pe anak2...mak ttp syg korg...ngahahaha ;D sejujurnya semester ini sgt heavy buat aku sbb i have given 89% of my attention & kudrat kpd tggjwb aku yg satu ni...which makes my study sgt2 terumbang-ambing..mana x nya dgn meeting hampir setiap hari smpai ke larut malam..dgn bilik gerakan yg perlu dijaga keamanannya...mmg dlm kelas tersengguk-sengguk laa jwbnye...ada satu hari tu aku kene tegur dgn lecterur calculus aku...hooooo yg tu malu gila kot! drpd ngantuk terus segar bugar...kehkehkehkeh ;p 
hummm smpai sini je laa kot cerita...rasa mcm dh pnjg sgt dh ni...hohohoho...papepon aku nak minx maap laa ye kalau entry kali ni mcm terkasar ke..hehehe..akhir kata..AKU NAK BALIK RUMAH!!! huhuhu..sedih ooh dh berbulan x balik..rndu family...wuwuwuwu..HOMESICK~ *dush pelempang jepun sedas~* 


akhir kata seakhir-akhirnya..to all UiTM student GOOD LUCK FOR YOUR UPCOMING FINAL EXAM!! SEMOGA ALLAH PERMUDAHKAN URUSAN KITA & SEMPGA KITA PEROLEH KEJAYAAN YANG CEMERLANG..AMIN~ :)


~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...