Monday, September 12, 2011

isnin:hari rajin update blog mungkin [?]

assalamualaikum..
salam aidilfitri...


kembali saya tertempek di blog sndri..ntah kenapa hari ni rajin giler nak update blog sedangkan sepatutnya aku study utk final isnin nnti.. =.=


tadi lepas habis kelas geometry lepak bilik zati *kembar classmate aku, julia* sekejap sbb julia x sempat nak habiskan penerangan dia utk jwpn assignment aku yg salah...huhuhu..rajin laah tu kononnye...haha ;p zati ambik course interior design atau pendek kata dia budak ID...sempatlah tgk kerja budak ID ni...mmg cool habislah tgk diorg buat drawing...garis sana..garis sini...fuuuhh..cemburu aku tgk dorg yg cool habis ni...hehehe ;p ape2 pon sbnrnye aku punye course paling cool sbb x de bnyk assignment..x keluar bnyk duit..hehehe..cool kan?? ;p


sbnrnye entry kali ni bukan pasal course yg aku nak bincangkan...ape yg aku nak cerita hari ni pasal bende lain...tadi pagi smpt blogwalking blog kamal effendi..terbaca *'ter' lah sgt kan?* entri dia yg terbaru pasal kulit dia yg haram...haram laa kan kalau korg bukan mahram dia nak sentuh2 kulit dia...aku superb tertarik & sgt bersetuju dgn pndpt dia yg skrg ni org mcm dh terlupa yg bersentuhan kulit dgn bukan mahram itu haram...and the way he interpret pendapat dia sgt menarik...betullah kata kamal yg kalau kita sentuh anjing/babi kita masih boleh samak..tapi kalau kita sentuh kulit bukan mahram x ade ape yg boleh kita buat selain hnyalah menanggung dosa..*ini bagi kes yg saje2 pegang bukan kes x sengaja* kalau fikirkan balik betullah ape yg kamal ckp tu..just imagine in our real life...kalau korg nampak aku pegang babi tanpa sebarang alas mesti korg akan pandang lain je kan??msti dlm hati ade terdetik "eh dia ni x tahu ke babi tu haram nak pegang??" but if u see me holding hands dengan pakwe aku ade x sekali korg terdetik bnde yg same mcm korg terdetik mase korg nmpk aku pegang babi tu??? x kan?? sbb in malaysia itu semua dh jadi satu norma kehidupan..it is something normal to see people holding hands or pegang2 even diorg tahu diorg bukan mahram...

bila ckp pasal ni aku teringat pulak time dekat sunway lagoon hari tu ade this one foreigner *yg hensem kalah kamal adly* datang minx tlong ambikkan gmbr..then aku tolong laa...aku kan rakyat malaysia yg prihatin & suka mmbantu *padahal sbb mamat tu hensem ;p*...lepas dh siap ambik gmbr tu dia ckp thanks and spontaneously dia angkt tgn nak shakehand dgn aku...aku memula tu mcm tergamam skjp sbb pikir kang aku salam dosa tanggung tapi x smbut kang dia ckp aku ni sombong pulak but at last aku kate sori i cant..and he's okay with it..ape yg aku nak ckp dkt sini sbnrnye kita x boleh nak senangkan hati semua org so bila kita tahu ape yg kita buat tu betul just go on with it and people need to deal with it..lagi2 bab yg mcm ni kan..we need to break the norm..


i know certain people who read this msti rase mcm eh dia ni...cara ckp mcm bagus je kan..mcm alim gila...honestly im not a really good muslimah..but i'm still trying to versus the old me yg tahu ape yg haram tapi menghalalkannya dgn sesuka hati..utk mengubah diri sendri lebih susah dari menjawab equation yg paling complicated di dunia ni especially dgn keadaan sekeliling aku yg sgt mencabar ni...susah mcm mane pun kalau ade usaha mesti berjaya kan??and with my secret weapon beside me aku tahu aku boleh lakukannya...and it need time for me to become a new me...wish me luck everyone! :))


p/s:: u better read yourself ape yg kamal tulis & i love the comics so much..klakar & penuh mesej yg mendalam.. :)) better get yourself to kamal's blog now.. :)



~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...