Tuesday, February 22, 2011

perang hati dan akal..siapa yg menang nnti???

assalamualaikum..


post yg ke-200..*haruskah ini semua???!* -.-"


aku smalam baru daftar churp-churp tu..tp aku x taw nk buat ape dgn bnde tu..hahhahaa..mcm siot je..blasah laaa...


kehidupan aku sbg penganggur yg x berapa sepenuh masa ni buat kan aku nk belajar load of things..kalau bole sume bnde aku nk buat..sbb aku pegang ayat falsafah yg keluar dari mulut abg aku dkt aku hari tu yg berbunyik begini;

" belajar laa ape yg adik nak belajar sementara masih muda ni..."


tp every single thing yg kau nk buat tu haruslah ade cabarannye..contoh cabaran yg paling ketara dkt sini adlh MONEY!!nak2 penganggur mcm aku ni..mane nk cekau duit???hikhikhik..tp alhamdulillah laa duit tu sbnrnye kalau kita usaha dkt mane2 pon boleh dpt kan??makanya aku ade laa duit sikit...berbekalkan duit yg sikit ni laa aku kalau boleh nk beli sume bnde..tp bila aku dh mule nekad tu mmg ade je laa suara2 dlm otak menafikan..bagi kata dua dkt aku smpai aku terbelah doblas...bayangkan bila kau dh dpt buat kptsn then kau pnye akal punye bernas terpikir utk x stick dgn kptsn..singkat dkt sini hati dgn akal x bersatu laa..so bila dh jadik mcm ni keinginan utk menghempuk diri sendiri dkt dinding amatlah menebal & menggebu...


aku sbnrnye skrg ni pon tgh mengalami situasi ni..aku nk beli bnde ni yg harga die boleh kate mencecah ratusan..bnde alah ni mmg aku dh lame teringin laa nk beli..teringin giler gaban laa boleh kate..tp bila aku dh mule janji dgn diri sndri yg aku akan beli bnde alah tu suatu saat tibe2 si kecil akal mengingatkan aku pasal duit ratusan yg aku gune utk beli bnde alah tu bole gune utk beli brgn utk aku smbg blaja nnt..mane laa taw kan aku dpt result baik-baik then dpt masuk u kan..x ke nnt bnyk blanjenye nnt..x kan nk ssh kan mak dgn ayh aku je..


see...betapa tertekan nye aku skrg ni bila hati dan akal berperang sesama sendiri..adessss~~~


ok laa see u soon readers nk siap2 nk hanta adik aku pegi skolah ni :))


p/s::ehem..ehem..korg fhm x ape yg aku tulis tu??sori laa aku bab mengekspresi kata2 hati dlm bntuk tulisan mmg failed beb..kehkehkeh ;p



~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...