Monday, December 27, 2010

bersabarlah wahai sayang ku :)




assalamualaikum..


dlm hidup ni kadang kita x pernah nk jangka apa yg akn berlaku seterusnya..kdg tu musuh dgn kwn kita x dpt nak beza..jahat dan baik pun x dpt nk beza..mcm2 perkara bole disalah erti dan disalah tafsir smpai mengguris hati bnyk pihak..pada aku ni semua mmg satu percaturan dlm hidup kita..satu permainan yg buat hidup lebih bermakna..sesuatu yg punye maksud tersirat dan tersurat..pada aku jugak permainan hidup ini saje tuhan berikan supaya kita x leka pada dunia dan sentiasa mengingatinya..cuma kekadang tu kita sndiri yg x faham apa yg tersurat dan tersirat..



apa ertinya kita bersahabat dengan org kalau dia tidak ikhlas menerima kita sbg sahabat?? kenapa dlm suatu ikatan silaturrahim itu perlu ada dengki dan cemburu??kenapa bila kita ikhlas ada saja yg ambil kesempatan?? kenapa perlu dlm suatu ikatan perlu ada unsur tikam-menikam??kenapa x boleh kita hanya memperkukuh ikatan silaturrahim itu dngn rasa sayang dan kasih yg tulus??


kadang sikap sabar kita sering dipermain oleh orang..bila kita menjadi seorg yg bersabar dan hanya berdiam kita disangka seorg yg lemah..seorg yg mudah utk dipermain dan diperbodoh sesuka hati..kadang ramai manusia terlupa yg sikap sabar itu ada batasnya..pada aku org yg bersabar itu seorg yg kuat hatinya..kerana rasa sabar itu buat dia rasional dan buat dia ingin menjaga hati org yg menyakitinya..org sabar itu wlaupun hatinya berdarah tp dia ttp berdiri jitu dimata yg lain..walau sekasar mana org merempuh dia ttp berdiri teguh tnpa keluh..


wahai insan yg bersabar aku tahu hati kamu hancur ditikam sang sahabat tp aku percaya kamu mmpu utk berdiri sendiri tnpa mereka yg mendengki..wahai org yg bersabar aku tahu kamu kecewa tp aku percaya hati kamu ada kasih dan sayang..wahai org yg bersabar teruslah bersabar kerana ada ganjaran buatmu di dunia sana..jangan menangis tp mengadu pada YANG SATU supaya kamu diberi hati yg baru, hati yg lebih baik dan hati yg kuat imannya serta hati yg lebih tabah dan kuat...



~m~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...