Tuesday, November 16, 2010

cinta itu subjektif :)) ♥

assalamualaikum..

today topic adalah C.I.N.T.A. hah mesti pelikkan tibe2 aku cerita pasal cinta..ntah la jari ni tibe2 nk cite pasal cinta..hehehe..

few days back asyik lah aku ni mendengar pasal cinta..rmai org kate cinta itu subjektif..aku sbnrnye x ler paham beno mksd diorg ni tp nk jugak ciplak ayat dorg taruk dkt sini..gagagaga..seorg sahabat mmg seorg yg sgt suke sgt bab2 cintan ni..kalo kau ada masalah cinta silalah rujuk pada beliau..ttp beliau sendiri mmpunyai masalah cinta pada sang hamba..dan kata sahabat "biarlah aku kecundang dlm mengejar cinta manusia tp aku x mahu smpai aku kecundang dalam mengejar cinta yg abadi..cinta pada ALLAH & RASUL..."dan itu buat aku sedar betapakah diri ini hina kerana selalu mendamba cinta dunia..


aku harap cinta aku pada dunia blogging x menghalang rasa cinta aku pada yg ESA :)


cinta antara sang hamba & sang hamba mengapa ramai yg kecundang berada di jalan yg benar??mksd aku disini kenapa manusia zaman sekarang sggup menghalalkan apa yg haram bila sebut soal cinta..contohnya perbuatan pasangan kekasih itu sendiri..ALLAH melarang umatnya untuk bersentuhan kulit ke kulit antara perempuan & lelaki yg bukan mahramnya..tp kenapa masih umat manusia itu melakukannya??ini kerana syaitan itu pernah berjanji akan menyesatkan anak adam sehingga akhirat kelak..ada jugak yg pernah aku dengar mengeluh ttg hal ni..pada aku mereka lupa bahawa apa yg dilarang ALLAH itu sentiasa ada baiknya..contohnya..kalau kita dihalalkan bersentuhan dgn lelaki bukan mahram maka kita akan sering berpegangan tgn dgn llki smpai lusuh tgn kta..dah la tgn kita halus lagi mulus kalau asyik dipegang oleh tgn lelaki yg besar & kasar tu x ke lusuh tgn kita??silap hari bulan kasarnya mengalah kan makcik2 yg dah berpuluh tahun buat kerja dapur...lagi satu kalau tgn kita yg satu ni asyik dipegang & disentuh oleh lelaki lain apa yg suami kita dpt nnti??x gitu cik temah??hehehe ;))


cintailah tuhan yg esa itu melebihi apa yg ada di dunia ini kerana itu yg akan kekal abadi dunia & akhirat..bukan saje dpt yg terbaik didunia tp jugak di akhirat...sama2 kita bnyk2 kan dating dgn ALLAH & sering2 lah bace surat cinta yg dititip dari rasulullah..


orait smpai situ je la nak cite pasal cinta ni..see ya.. :))






~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...