Saturday, October 9, 2010

kisah disebalik carbonara

assalamualaikum..

so smalam bulan syawal officially ended..tp yg aku pelik aku masih dijemput pegi open house...eerrrkkkk..

so hereby i wanna say sorry to AMIN sbb x dpt dtg rumah kau hari ni..taw x aku sbnrnye rase berslh sbb x pegi rumah kau??taw x??msti la kau x taw sbb kau bukan psikik..hohoho :D nak minx maap jugak dkt CIKGU KARTINI sbb x dpt pegi rumah die besok..sbb rumah cikgu jauh laa..mak saye x bagi..lagi satu kalau saye pergi rumah cikgu besok kompem hari isnin saye x dpt pegi sunway..huhuhu..*jujur giler nih* ;)

so a BIG SORRY for amin n cikgu kartini


niat nak masak carbonara hari ni luntur mcm kene clorox..sbb mak aku dh masak nasi lemak..giler bengang aku td..tp tu lah mak kan mak..seorang anak x boleh berdendam dgn ibunya nnti x cium bau syurga..but rase bengang n kecik hati tu agak sukar jugak nak buang..smpai aku hampir menitiskan air mata tp sempat cover..mak pulak mcm perasan aku yg agak mcm moral down n senyap je terus suruh aku masak carbonara;

mak yg baik: adik kate nak masak carbonara..pergilah masak..

anak yg ego: x jadi laah..

mak yg baik: kenapa x jadi??pergila masak lepas tu terus mandi.. #mandi pagi

anak yg ego: mak kan dh masak nasi lemak nnti bazir je...

mak yg baik: habis tu nak masak bile??

anak yg ego: besok lah..

mak yg baik: besok mak nk buat nasi impit...

anak yg ego: mak buatlah..adik buat lain kali je..mggu depan ke..

mak yg baik: *dengan nada memujuk* x pe lah adik masak nnti petang eh..mak x masak bnyk tu nnti mlm x de makanan pulak..ye adik??

anak yg ego: *hanya mendiamkan diri sambil air mata hampir jatuh ke bumi*


moral:: si ibu sentiasa faham isi hati si anak..

masih ingat dialog dlm cerita GIA yg aku tgk smalam ayah die ckp; " Gia x boleh marah atau berdendam dengan emak nnti jadi anak derhaka..anak derhaka x cium bau syurga.." sumpah aku kate dialog tu asyik bermain dlm minda aku setiap kali amarah aku terhadap emak dtg..aku akan cuba sedaya upaya utk x berdendam atau punye rase marah dgn emak tp itulah yg aku kate..ego si anak mmg tggi..klh gunung everest..fuuhh..aku nak nangis lagi sekali laa.. T-T

ok lah..ok lah nak setop nnti nangis...huhuhuhu +.+



~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...