Saturday, August 28, 2010

sahabat itu



assalamualaikum..
salam ramadhan..

aku masih mencari erti sebenar persahabatan yang abadi..apa benar persahabatan abadi itu wujud??kasih sahabat yang x terbelah bagi..kasih sahabat yang menangis saat kita kesedihan..kasih sahabat yang tertawa ketika senang..kasih sahabat yang mendengar saat ingin meluah..kasih sahabat yang berkongsi suka duka dirinya..kasih sahabat yang tiada rahsi tersimpan didalamnya..kasih sahabat yang tiada aniaya didalamnya..wujudkah ia wahai tuhan??sambutlah pertanyaan ku ini wahai tuhan..aku disini menanti bagai pungguk menanti bulannya yang menyembunyi..

apa aku punya sahabat yang abadi..soalan ku luah dalam diri..jika benar aku punya..apa aku ini sahabat yang abadi pada mereka..wahai tuhan kau beri aku petunjuk..wahai tuhan aku ingin sekali memohon keampunan dari mereka jika benar aku bukan sang sahabat yang sejati..wahai tuhan yang MAHA ESA kepadamu jua tempatku mengadu..sesungguhnya telah ku temui sahabat ku yang abadi..ALLAH kamu lah sahabat ku yang ABADI..kau sentiasa disitu menanti bersamaku saat ku berduka..saat ku tertawa..ALLAH ampunkan diri ini kerana x menjadi sahabat mu yang sejati..aku sering melupakanmu..aku sering leka mengabaikan kasih suci darimu..ampunkan aku wahai TUHAN..

saat ini aku tersedar tiada manusia yang mampu menjadi sahabat yang abadi..ALLAH jua SAHABAT & KEKASIH kita yang abadi..rebutlah peluang menggapai kasih sayangNYA..rebutlah keredhaanNYA..




~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...