Friday, July 23, 2010

hikmah



assalamualaikum..


keluhan demi keluhan yg aku ingin cube smpaikan tp ape daya aku bile aku hanya mmpu melahirkan keluhan itu disatu sudut hati ini..bila keluhan yg aku ingin kongsi itu x mampu untuk aku tukarkan menjadi kata-kata..keluhan itu ligat bermain disudut hati aku..menunggu di satu saat aku menjadi seorg yg x kenal dunia..x kenal erti menjd seorg manusia..

aku ini hanya insan biasa yg sentiasa perlu diupgrade imannya..yg kadang imannya menjadi haus dan terleka dgn nikmat dunia..disetiap saat aku merasakan aku ini terlalu alpa..aku bersujud kepada YANG ESA memohon DIA memberi aku kekuatan..dan betapa bersyukurnya aku bila ALLAH itu maha adil..maha mengasihani..kerana setiap kali aku berdoa kepadanya agar perteguh imanku yg semakin rapuh ini DIA akan menghantar hamba-NYA untuk aku..untuk aku belajar dari hamba ALLAH itu..agar aku bisa perteguh iman yg rapuh..terima kasih ya tuhan..

seorang hamba ALLAH telah mengajar aku bhw percintaan itu melumpuhkan separuh jasad kita..aku terfikir kata-kata hamba ALLAH ini..dan aku bersetuju dgn kata-katanya kerana mmg benar perasaan cinta itu melumpuhkan separuh jasad kita..ttpi harus terang disini perasaan cinta yg dimaksudkan adlh cinta monyet dikalangan remaja masa kini..dikalangan rakn-rakan sebaya ku..bukan cinta agung kita kepada ALLAH dan juga bukan cinta sejati kita kepada keluarga..sila fahamkan disini..setelah diberitahu perkara iru..aku berkira-kira jika selama ini aku tidak begitu rapat dgn llaki..tdk bermsg dgn llki jika tiada hal yg penting..dan hal2 yg berkaitan dgn yg ini..ini kerana ALLAH itu mahu memelihara aku dari maksiat..dari aku terbabas dari laluan yg sedang jalani..dan disitu aku menyesal kerana pernah mengeluh tidak seperti rakanku yg lain..yg setiap detik bermsg dgn llki..yg sentiasa senang get along dgn llki..sekali lagi bersyukur kepada ALLAH kerana memelihara hamba-NYA yg satu ini..

in a nutshell;
setiap perkara yg berlaku ada hikmahnya..

p/s::ayat mungkin agak bnyk tersurat dan tersirat..spt yg diberitahu..aku ini tidak reti nak membahaskan bual bicara didlm hati ini kepada bual bicara mulut..hahahaa..yg ni pon ayt mcm x paham kan?? :))


~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...