Sunday, June 27, 2010

desir angin petang yg dingin

assalamualaikum..

Desir angin kajang..hujan lebat mencurah2 dgn lebatnya tanpa belas kasih..hujan lebat menderukan angin sesejuk air di gunung..desir angin dingin menenangkan minda melayukan mata yang mengantuk..tggu masa utk disorongkan bantal..aku gagahkan juga membuka kerna aku bukan dirumah!!

Masih terlayar indah suasana petang dingin yg riuh bagai cengkerik dihutan..masih terlekat kuat dlm ingtn situasi sore itu..kesejukan desir angin hujan dicampurkan lagi dgn desir angin sejuk ciptaan makhluk tuhan meresap hgga tulang hitamku..

Masih ingat..azlina duduk disebelah aku..bising2 sbb tini suruh dia slesaikan soalan trigo..dan kemudiannya tini pulak yg bising..semuanya gara2 soalan addmath yg mmg x akan dpt aku lakukan saat mata melayu ini..hani yg baru sedar dari lena dimeja sebelah bertentangan dgn tini terkapai2 dari mamai..

Kesejukan yg meresap ke tulang hitam menyebabkan aku TER-RABA peha azlina tanpa sedar..menjerit azlina..ampun az..x sengaje..jgn pikir lain pulak..kesejukan ini jugak menyebabkan aku TER-PEKAK..sbnrnye bukanlah masalah sejuk tp sbb dengungan muzik2 yg kuat dilontar dari speaker mcD..kejam sungguh..betul2 nak aku pekak..

Bbrape hari x bukak blog..bermcm-mcm post fida aisyah terlepas..bnyknye die post..enjoy read it..ok kali ni dah brape kali name fida aisyah naik dlm post aku??ntahlaa..kak fida..terima kasih kerana menyedarkan aku betapa aku ini anak remaja yg hidupnya bertuah..tp x pernah sedar diri diuntung..sentiasa mengeluh akan hal2 yg kecil2..sring mengeluh bila kesusahan sedikit..sering terlupa akan nikmat-NYA yg x terhingga mencurah2 dlm hari-hari anak ini..terima kasih kak fida sbb memberikan aku idea utk guna perkataan ‘anak ini’..

Persoalan kak fida dlm postnya yg lepas.. “adakah kamu sesunyi aku?” menyebabkan aku berfikir..adakah aku pernah merasa hidup kesunyian selama hidup 17tahun ini??adakah aku sering keseorangan di muka bumi ALLAH ini?? Tidak..aku anak remaja yg x pernah mengenal erti kesunyian dlm hidupnya..x pernah mengenal erti keseorangan..kerana anak remaja ini punya ramai org disekelilingnya..punya keluarga yg x pernah mengabaikannya..punya kawan yg sering mengisi kekosongan diri..punya rakan dan keluarga..mereka menghilangkan kesunyian dlm hidup anak ini..betapa ALLAH memberikan aku nikmat yg indah..alhamdulillah..


Notakakitgn:maaf..ayat bgai pujangga empat posen(bak kata kak fida!)..mcm bukan diri amira kan??


~m~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...