Wednesday, June 16, 2010

cooking :)

assalamualaikum..

hari ni nak cite pasal masak memasak..menjdi lumrah hidup manusia bernama wanita kena pndai msak..btol x??kan??kan??

actually td bljar dgn mak msak lauk asam pedas(lauk feberet wajib blaja!:)..mase tgh blaja td teringat plak mase mule2 buat lauk gulai ayam..ngeh..ngeh..mcm2 aku lupe nak taruk masuk..maen blasah je..naseb baek jdik.mak pon puji..hehehehe*snyum bgga*

kalau perasan skrg ni nak carik wanita yg pndai msk tu ssh sket kan??klau pndai pon msti pndai yg basic..cnthnye msk sambal..goreng telur(mcm saye mule2 dulu! ;) mgkn sbb hdup zamn skrg dh maju kot..masing2 pkai maid..sebok dgn kerjaya msg2..btol x??kan??kan??

tp..kpd mereka yg pndai msk tu mmg aku solute laa.. :)) memasak ni sbnrnye mmg best..series..lg best dari lipat kain..sapu sampah..sidai kain..memasak ni kite bole buat xperiment skali gus..series..aku penah buat xperiment time try msk kari..time tu x mak x de kat umah..so aku la yg kene msk..time tu kari aku trlebih sntn..aku pon dh gelabah laa..aku main rembat je ape yg aku rase bole tmbh rase kari tu..maaen tibai je..kiub pati aym pon aku maen baling masuk..haahahha..klaka btol..

bile aku ckp nk crik wanita pndai mask tu ssh korg jgn slh sangka plak..jgn la pulak pikir aku ni bajet..aku pon sbnrnye x de la handal mane mask memasak ni..bua bubur pon x pnndai2 smpai la ni..ntah badi ape yg aku bwk tiap kali buat bbur msti hangit..brapi kali kene komple dgn ayh..hahhaha..malu laa..*blushing*


hmm..papepon trime kasih pada mak yg sudi ajr ank die yg x brape pndai msk ni..ngee ;))


in a nutshell;

never stop learning..



~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...