Friday, May 6, 2011

rejeki di mana-mana ;)

assalamualaikum...


hayaii everybody!!! sori for the long pause..ouh my..bnyak sgt nak diceritakan but at last aku hnya tenung skrin laptop dgn pndgn kosong..heh~~ boriing! ;)



uhmm..so skrg dh masuk bulan may..maknanye aku dh berada di penghujung hari2 sbg seorg penganggur tegar yg terhormat..ececeh.. ;p so jam 12 tghri tadi persoalan utk smua ex candidates spm 2010 terjawab sbb kputusan upu officially out...mcm mane dgn aku?uhmm..actually x tahu nak cakap ape..sbb..yup..UMT mmg sah2 x nak tgk muka aku..nak buat mcm mane..redha je laa..dari x dapat lgsg..ehehehee ;p kecoh lebih aku ni padahal nerbes giler bila dpt tahu diterima masuk dkt uitm tu...ehehehe ;p at first tu mmg laa mcm down sbb ape yg kita nak x dpt.but then i was like..eeh come on laa..itu harapan mak & ayah dekat kau..dpat further study dkt U..just take it as your rezeki from the Almighty...bersyukur..bersyukur...org kat luar tu rmai yg x dapat tahu! so then..aku jadi xcited + nerbes balik sbb nak msuk U..wish me luck ye! :))


uhmm..sblm kputusan upu kluar kemasukan form 6 boleh check dh...and yeah..aku dapat..dekat skolah lame kakak aku..for me..form 6 pilihan paling akhir yg aku akan pilih...so terima kasih daun kari *bak kata sizuka izzati* dekat encik sekolah sbb sudi pilih saya masuk skolah awak..thanks but no thanks...saya nak masuk u..ehehehehe ;p


status member2 dkt fb mcm2 ragam ada..but ape yg aku tgk & in my opinion..kebnykn x dpt ape yg dorg nak sgt...ouuhh..same goes wif me laa kawan2...x pe2..rezeki kita ni..ececeh ;)) so hereby nak cakap congratulations laa dkt smua yg dpt masuk u & matriks tu..uh.and form 6 too..hehee.. yg x dpt tu jgn menyerah kalah..sbb semua yg berlaku ada hikmah..and u will shock when u found out what is written for u..*aah blasah ayat tonggang langgang;p*


*ini cerita selingan*

last week ahad ade kenduri kawen dkt bukit badong..kampung mak aku..hehee...best sgt2 sbb siap buat jejak kasih..ececeh..but seriesly..mmg btol2 jejak kasih...hahaha :DD mane tak nye dapat jumpe saudara yg x diketahui...hehe..it was fun u know..bila kau tetibe jumpe dgn org yg kau x tahu dia wujud..pulak tu siap bersaudara lagi..*ini bukan kes saudara sesama islam je;)* aku x tahu nak luah mcm mane perasaan aku bila jumpe diorg semua...tersgt seronok..pulak tu ade atuk & nenek sedara yg cool gila!! ishh..rasa mcm mimpi je ni...ahahaha :DD kalau x silap aku mak aku cakap dh 20 tahun lebih dh mak aku x jumpe dgn makcik&pakcik&kezen dia ni...tahu je laa..bila dh 2o TAHUN LEBIH x jumpe...bercerita x habis..pula tu siap speaking jawa..aku ni paham x paham je laa ape dorg dok cerita...dan time tu jugak menyesal dulu2 x nak blaja cakap jawa dngn arwah atok..kalau x mesti aku dgn bgganye boleh join dorg berborak...hikhikhikhik ;p *psst..berborak ke bergosip ni?? ;p*


*ini cerita selingan kedua*

hari ibu bila eh?? aku x ingt...eeh...x tahu..mls nak ambik tahu sbnrnye..sbb setiap hari pon hari mak aku..ececeh... ;p appreciation ni semua org pon tahu kan..bila2 masa pon boleh buat.. x perlu nak pilih tarikh sbb mak kita pon mane ade pilih tarikh nak appreciate kita...ikot sedap beliau je..ye dak?? x caye?? cube besok mintak mak ngkorg buat makanan kegemaran korg..HARUS laa beliau buat tu...x ke namenye tu appreciation from mom to children?? x gitu kak senah?? ;)) tapi pasal semua org sibuk kecoh2 nak buat pung pang pung pang dekat mak dorg aku pon nak join jugak..ehehehehe ;p so makanya aku pon team up laa dekat akak aku masak spesel kat mak aku...lpas tu mentol bercahaya bagitahu buat dkt mak puding karamel...aahh..ape lagi godek2 laa resepi..lps tu jumpe lpas tu tadi buat dh..tapi masih ade dlm fridge...x tahu jadi ke x...harapnye jadi laa ye..uhmm..gmbr puding karamel aku tu lain entri laa aku tepek..itu pun kalau jadi..kalau x jadi x kuasa aku nak tepek..buat malu dkt mak mentua je..ahahahahaa ;DD


kelik utk pkai kanta pembesar! ;p



*cerita selingan tammat* ;p




ouh..tu je laa kot nak cerita..ehehee...sori sbb boring giler entri ni..ehehehe ;)) see u soon readers! xoxo :))


~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...