Thursday, April 14, 2011

'ibu' sayang ayah sorg je! :)

assalamualaikum..


uuh..hari tu dekat rumah aku ada sekor ibu kucing tumpang bersalin..baby dia ada empat..hari tu ibu bersalin dekat pokok serai..lpas tu hari tu pulak asyik hujan je..then ayah aku tuka laa tmpt baby ibu..skrg ibu x takut dgn ayah aku..dengan kitorg dia garang je..ceehh..poyo laa kau ibu! ;)



ni bukan gmbr ibu sbnr tapi kaler & muka ibu lebih kurg mcm ni laa..*credit to mr.google*

skrg baby ibu dh besar sikit dah..dah pndai jalan dah pndai main..comel je! ade sekor tu corak dkt bdn dia mcm lmbg sony walkman.so kitorg pggl dia sony! hahaha :D tapi sekarang ni baby ibu tggl dua je..yang lagi dua dah mati..yg sekor mati bwh pondok..aku x tau pon..baru smalam aku tau.smalam pon kembar si sony mati..sbb dia selalu jatuh dekat longkang.dia slalu basah kuyup kene air dari mesin basuh...smalam dia bising gila..aku pegi laa tgk apekejadahnye kucing ni nak teriak kemain ni! ibu mane ibu!! bila aku tengok rupanya dia masuk longkang lagi..habis kuyup..ibu dia langsung x tolong..ibu dia tengok je..bengang aku! then aku pegi laa ambik kain buruk balut baby tu..kesian dia sejuk...lama lepas tu akak aku jerit pggl aku..rupanye baby tu masuk longkang lagi..aku kutip lagi..lepas tu mak suruh letak dlm bekas asingkan dia..mak cakap baby dah nak mati..tapi aku ckp dgn mak dia tido la! sbb dia mmg mcm tgh tdo btol..macam selesa giler tido dalam kain yg aku bungkus dia tu...petang tu akak aku cakap baby tu dah mati..tekejut aku..biar betul! cepatnye mati..aku baru angkat dia tadi..dia bernafas lagi...lepas tu aku intai laa dkt luar..aku nmpk ibu tengah tgk baby tu..woohoo..sedih aku! +.+ lepas tu aku terus terpikir-pikir..mungkin ibu tau kot baby dia nak mati sbb tu dia x tlg baby dia masa baby dia masuk longkang tadi...mungkinlah...


sekarang baby yg tggl sony dengan HTC je *haha baru letak nama dia*...bagus laa sekurgnya x de laa ibu kesepian..eh..comel laa sony tu! mata bulat! isshh geram! :) moga2 anak-anak ibu yg dah mati tu mati dengan tenang...uh..diorg masuk syurga ke x eh???

p/s: sori x de gmbr ibu la! :)


kucing kawan abg aku..tgk mata dia kaler lain2.."it's so fluffy as im gonna die!!!" >.<



ok laa tu je nak cerita..tata dearie readers! xoxo :)



~m~

1 comment:

nurelinda said...

ceehh..poyo laa kau ibu!

aku ingat kau tujukan kat mak kau. hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...