Wednesday, March 30, 2011

blogging/blogger/blog

assalamualaikum...


it's been a while since i talk much dekat blog ni..recently hanya tulis pendek2 n mengarut-ngarut je.. *heh mcm sblm ni punye entri x mengarut je kan? ;p* sori for that..still reviving my ideas dan itu telah membuatkan saya x tidur lena malam semalam..loads of idea coming through and i just cant stop thinking!!! like seriesly idea itu melimpah-ruah mcm susu lembu! ;p tp sori sbb smalam mengantuk sgt x larat nk pasang laptop lagi sekali..hohoho D:


so here we go..hari ni nak cakap pasal blogging/blogger/blog dan yg sewaktu dengannya...hari tu dkat status kak fida ade tulis mcm ni laa lebih kurg

"seronok ke jadi blogger?"

the thing is menjadi seorg blogger itu sgt seronok...its like u have somebody to talk with..like u have someone's shoulder to cry on..having someone to share all your happiness, sadness and even your anger with no doubt... :) itu pada aku tp aku x tahu laa org lain mcm mane..pada aku my blog is everything for me..so the answer for kak fida question is;

YES! seronok giler jadi blogger ni! XD


the good thing pasal blogging ni bukan setakat korg boleh tulis ape-ape-yg-kau-suke-tanpa-rasa-malu-dan-segan but korg boleh jugak buat side income! there's plenty syarikat2 pengiklanan blog..like nuffnang, advertlets, and heartbeat...so for my blog i choose nuffnang sbb pada aku nuffnang ni mcm santai je..faham x mksd aku?? *x faham sila abaikan ;p*and baru2 ni aku letak iklan heartbeat..heartbeat ni syarikat buat hadiah..cantik2..geram aku..hehehe..back to the story..x kiralah korg punye followers rmai ke x letak je iklan tu..x kesah belasah je..hehe..tapi aku sendiri x high expectation sgt dekat iklan blog aku ni...kalau ade..adalah..kalau x de x kesah pon..sbb pada aku tujuan utama aku berblog adalah utk menulis apa yg aku x mampu nk voice outkan in my real life...




aaahh sblm lupa aku pon ade join churpchurp..tahu x pasal ape aku join???sbb burung churpchurp tu comel gilaa!!! hahhahaa :DD eehh..sape2 yg dh ade nuffnnag but belom join churpchurp ni jom laa join..simple je churpchurp ni..just share iklan dekat mana2 laman sosial tu je..so click this utk join churpchurp.. :) *okay aku sekarang dah macam direct selling punye org*muahahaa :DD





ok what's next eh...ahah..sekarang blog aku dh jadi ahli geng blogger...tahu kan geng blogger tu ape???kalau x tahu klik bagi tahu..okeyh???kalau belom jadi ahli sila jadi ahli..syookk habis..boleh kenal rmai blogger..boleh bace blog best2..boleh tmbh ilmu..boleh ping blog...aku punye blog aku ping dkt geng blogger je..mls laa nk ping dkt pingler segala..hehe..dan yg penting skali bila join geng blogger kita boleh naikkan trafik..kebnykkn blogger amatlah mementingkan trafik blog mereka..dan mereka akan susah hati bila trafik mereka turun...so nasihat aku pada semua blogger2 yg newbie yg trafik masih slow silalah jadi ahli geng blogger..x rugi satu sen pon!!untung adalah! ;) *ok sekarang aku dh mcm blogger-yg-bajet-senior-habis ;p*




what else eh??? hmm..bila kita dh masuk komuniti blog ni..i mean dh jadi blogger ni maka silalh rajin2 kan diri anda utk blogwalking..blogwalking itu sgt seronok lah kawan!! rugi x buat tahu?? x rugi ape pon..dpt bace blog org, dapat tmbh ilmu pengetahuan, dan juga dpt tggl jejak supaya org baca blog kita!! yeaayy!! hahaha :DD so psg shoutmix is the best thing laa.. :)


so dats it for today..any kekurangan or kesilapan or i sound so annoying or else sila lah maafkan okeyh kawan??! aah lagi satu kalau ade salah silap dlm entri diatas sila kutuk diruangan shoutmix atau sila kritik di ruangan komen..okay?? jumpa lagi bebeyh..saayyaaanngg u alll...muah..muah..muah.. *sila buat gaye gediks melampau* ;p




~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...