Friday, January 28, 2011

wahai pemandu sekalian!!!!

assalamualaikum..


fuuuhhh..finally siap jugak renovation blog aku..yup name blog pon aku dh tuka..hehehe..sedapkan name tu??? :DD alhamdulillah dari siang smpai ke mlm aku mmbanting tulang siapkan header blog yg baru..sedangkan header blog utk kwn aku pon aku x siapkan lagi..hehehe..sori kawan..lpas ni turn kau punye header pulak.. :)) nasib baik ade abg aku yg baik lagi hensem *ecece time ni baru nk puji..hahaha :DD* sudi tolong aku dgn sistem adobe tu..bole kate 30% header blog tu abg aku yg buatkan... :))


ape yg aku nk share hari ni adlh pasal pemanduan di jalan raye...aku x de laa nk bg ceramah mcm uncle traffic tu..dok aiihhh..aku cume nk mengutuk n mengkritik je dkt sini..hahahhaa :DD


ape yg aku nk cerita sbnrnye adlh pasal segelintir pemandu-pemandu kereta mewah..ye siapa yg rase kereta dia mewah sila terasa sbb aku nk mengutuk engkorg ni..bahahahha :DD melalui pengalaman aku 17 tahun mmbesar sbg pengguna jalan raye dan beberapa tahun pemegang lesen moto aka penunggang motosikal yg amatlah profesional aku dapati kebanyakan pemandu kereta mewah ni mmg suke membajet bile berada di jalan raye..atau secara kasarnye; mentang2 laa engkorg punye kereta mahal nk keco pulak dkt tgh jln raye ni..ingt jalan ni kau punye sorg ke hah????!!

Photobucket


ishh aku ni mmg bengang btollah..taw laa bwk kete mahal tp x payah laa nk bwk selow tahap maksima mengalahkan sipot babi..dah laa aku ni bwk moto x reti nk pelahan pulak tu brek moto aku dh laa x berape nk mkn sbb tgh diet...dibuatnye aku x sempat brek lps tu TERsagat kereta mahal engkorg tu mcm mane???hah..taw pon nk minx ganti rugi dkt aku..mmg harapan laa aku nk bagi..dah laa bawak kete mcm hape nk minx ganti rugi pulak...piigiiiidaaaaa~~


pulak tu ade certain yg x reti nk bg signal bila nk mmbelok..ishh yg ni bkn drebar kete mewah je ni..kete nasional & x berapa nk mahal pon suke buat bnde alah ni..jimat sgt bateri yg ade tu..x taw ke sifat engkorg yg malas nk psg signal ni mmbahayakan kesihatan serta nyawa drebar2 yg lain terutama penunggang motosikal profesional sprti aku ni???issshhh..ni yg nak rase bengang ni...ishhhh..

Photobucket


x cukop dgn tu..aku paling menyampah btol laa kalo drebar2 kreta mahal & yg x berape mahal ni slamber badak je nk brek secara mengejut..woiiiiii..ni nak bagi aku sakit jntung ke hape?? dh laa moto aku brek x makan die nk main2 brek ikot sdp rase die sorg je...dibuatnye aku sakit jntung x ke melayang nyawa aku yg satu ni???ngek btol laa..kalo yg bersebab tu aku paham laa kan..ni yg ntah ape sbb ntah nk main-main dgn brek die tu..kau tgh berasmara ke hape dlm kete tu smpai nk main2 brek????



aku sbnrnye bukan laa nk kate yg aku ni penunggang motosikal aka penguna jln raye yg perfect..kdg tu aku buat jugak salah..*bukan kdg sbnrnye tp SLALU!! ;P* tp kitekan rmai2 gune jln raye yg satu tu so sntiasa laa bertolak ansur, hormat-menghormati dan always alert dgn skeliling kita..jgn nk selfish dlm penggunaan jalan raya sbb bnde tu amatlah mengundang kemarahan org lain dan merupakan cara-cara mudah utk dimaki serta dicarut oleh org.....so konklusinye elakkan dicarut, berhemahlah ketika memecut... :))

Photobucket


msti korg pelikkan tetibe je aku nk cite pasal jln raya ni..cite sbnrnye td tghari time aku hanta adik aku pegi skola aku kene bnde yg same dgn kereta BMW and ALPHA ROMEO..bengang habis aku smpai enjin mati tgh jln..hakhakhakhak..*malu siott!!!*

Photobucket


adioooosaaa~~



~m~





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...