Saturday, January 22, 2011

mari blaja di blog saye (2) :))

assalamualaikum...

hmmm..aku blank dh ni nk tulis ape hari ni..pnat dduk mendagu dkt dpn kmputer ni carik ilham..smpai abg aku dgn poyo nye ckp;

" x nak tulis pasal abg?? "

aku pon... eeeerrrrkkk~~ -.-"


ok td time tgh dok online fb sesmbil blogwalking aku terjumpe satu link ni dkt fb..it is actually satu campaign utk kite para muslimah memperbetulkan cara pemakaian tdung..doesnt matter laa pkai shawl ke..pashmina ke..bawal ke..tudung saji ke..asal bg menutup bhgian dada..ok yg ni aku konfem time skola dolu2 ustzh bnyk kali tego kite suruh pkai tdung bg ttup dada kan??kan??msti punye laa sbb ustzh aku mmg x penah jemu nk nasihatkan mcm ni dkt aku n kengkwn..tp bnde ni sbnrnye started dgn diri kita sndri..kalau kita ikhlas and hati kita betol2 nk menuju kebenaran kita sume akn pkai tdg smpai menutupi dada..am i right??


click utk tumbesaran :))


honestly aku sndri pon pkai tdung x menutupi dada..pkai selimpang ikot sesuke hati je..tp kita ambik inisiatif ni utk blaja mnjadi yg lebih baik..mcm yg aku ckp laa..utk berubah perlu bermula dari hati seseorg tu..bkn dgn cara aku tnjuk campaign ni kau tros akn brubah..mgkn akn brubah tp sllunye x lame sbb bkn lahir dari hati tp sbb nk join campaign ni..faham x ape yg cube aku smpaikan??hehe ;))


ade aku bace dkt blog kakak ni..dia ade ckp;

" dada seorg wanita itu lebih mengghairahkan
dari rmbut.."

so u got the point knape kita pkai tdung bkn skdr nk ttp rmbut..ok?? konklusinye dkt sini aku bkn nk tunjuk bagus sbb sesmbil aku tulis ni utk korg aku jugak tulis utk diri sndri..so sengsame laa kite belajar dan cube utk mmperbaiki kleemahan diri..ingt perubahan itu lahir dari diri kita sndri..so sesame laa ukur thp keikhlasan kita utk berubah kearah kebaikan..dan satu lagi nk pesan..utk berubah bkn mmerlukan jngka masa yg pndek..jika kita x berubah hari esok mngkn lusa..kalau bukan mggu dpn mgkn bulan dpn..jika bukan bulan dpn mgkn tahun dpn..tp jgn smpai x berubah langsung sudh laa..hehehe :))


salam sayang..adioosaa~~


~m~




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...