Friday, October 1, 2010

kenapa macam tu? :)

assalamualaikum..
salam syawal..

1/10/2010,4.14 petang..

so here i am..as usual kebosanan yg amat..td baru lepas ambek paper bio..seronok laa aku main "damak" je..aahh..lantak asal aku buat exam tu..ok..aku taw ni semua slh aku sndri sbb x bace buku bio smalam..dh dpt soalan bnyk komen pulak..ok2..x nak cite pasal exam..BORING!!

hari ni aku terdetik nak kupas satu topik..topiknya adalah:

kenapa perempuan tergedik/berubah depan lelaki??

ok aku taw agak kasar disitu..jgn la tacing bnyk aku pon perempuan jugak..rileks sudah laa..ok2..aku smbg balik..pagi td mase tgh dduk melepak lepas dh setel jwb paper 1 bio aku pon melihat sekeliling smbil termenung..then..secara tibe2 terlintas dkt kpale otak aku pasal perkara diatas..bg menambahkan kesahihannya aku pon melihat sekeliling lagi..smbil2..rewind balik pemandangan yg penah aku nmpk seumur hidup aku..tenung punye tenung..pikir punye pikir..kaji punye kaji..mmg sah laa..perempuan akan secara automatically akan tergedik depan lelaki..lagi2 dpn lelaki yg die minat and lelaki nak ngorat die..percaye la ckp aku ni kauorg mmg buat bende ni..cume pada korg bende ni x gedik..tp pndgn org kauorg bknnye taw kan??baik korg buat homework attitude korg bile berdepan dgn sang jejaka..hah..buat jgn x buat..dekat sini kajian adalah termasuk diri aku..and yes..i admit it..mmg aku akan berkelakuan sgt gedik dihadapan lelaki yg aku minat and lelaki yg hensem..so korg x payah nak politikkan post ni kate aku mengutuk kaum sendiri la ape laa..kite ni satu jantina laa kawan..

back to the topic..contoh terdekat yg boleh aku ambik adlh kwn aku sendiri..mmg aku boleh nmpk perangai die berubah kalau dpn llaki..lg2 dpn llki yg nak ngorat die..aku saksikan semua ni dgn mata aku yg x berapa rabun ni taw..so aku berani nak kate..

hmm..lagi satu pasal perempuan ni..apabila dia berhadapan dengan sang jejaka dia akan berubah identiti..terutama bila berhadapan dgn lelaki yg baru dia kenal..dari seorg yg petah berkata-kata bila ditegur sang jejaka langsung terus hilang kepetahannya.."cat got her tounge" :)) dan mcm2 lagi perangai lah..tp satu yg best dkt perempuan ni..die akan stay cool dan masih memartabatkan ciri2 seorg gadis itu bila berhadapan dgn sang jejaka..

konklusinya dah menjadi satu lumrah sang wanita berkelakuan seperti itu kerana dlm jiwanya terselit satu rasa yg hanya dia dan ALLAH yang mengetahui.. :))

in a nutshell;
aku wanita yg sebegitu perangainya..menjadi seseorg yg lain dihadapan sang jejaka.. :)


~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...