Tuesday, September 7, 2010

cerita puasa :)

assalamualaikum..
salam ramadhan..

hah. ambek kau hari ni je aku hupdate 3 sekaligus..

aku skang ni tgh mood nak cite ape yg aku x suke je..hari ni lpas aku update post yg lepas aku ingat nak tdo sat..ye r mate aku dah giler kabur dh time tu..so time aku nk tdo tu aku dengar la azan zuhur..aku yg dh giler x larat niat la dlm hati tdo kejap laa pkol 3 bgn la solat zuhur..dandan je aku niat..last2 aku bgn 4.45 petang..gile kau..kelam kabut aku bgn nk masak..pastu tgk kat luar pakaian elok lg kat ampaian mcm pg td aku sidai..dapur pulak lg terbaek..bertmbh sepah..pulak tu x de air..mmg aku mcm bangang laa..eh slh..mmg aku bengang laa..

lepas dah angkat kain..aku punye bingung dtg balik..dah aku duk mencangkung sorg2 bwh sinki pikir nk masak ape..pastu tiba-tiba kakak aku mai die ckp "kau msk gulai je sudah laa"..aku pon rase mcm orite je..lalu aku lantas menyediakan bahan2nye..tumbuk sane..blender sini..last2 hah ambik kau..ikan gulai yg paling x cool..

pastu angah aku balek..pastu die lipat kain jap..lpas tu die join aku masak..hah..yg ni pling aku berapa x gemar..time aku tgh syok2 masak..ade org dok sebok kacau aku..wlaupon niat suci die nk menolong..x cukup dgn kakak aku..ayah aku pulak smpai..die join sekaki jugak..dah sudah..bile ayah aku dah masuk campur mmg semua pon x kena laa..hah..kjap2 ni aku nk tnye sikit ni..masak gulai letak halia ke x??aku dh mule bingung..td aku letak halia ayah aku kata "siapa ajar masak gulai letak halia??" dia siap keluarkan dari dlm kuali agi..adoiii..naseb baek la beliau seorg ayah..

lg satu pling x best berlaku dkt dapur yg aku rase x unfair sungguh..camni scene dia..aku translate ke bahasa utagha bg nmpk mcm mesra sikit..ok2..

angah: hang ni duk umah buat apa??umah ni aku tgk duk bersepah lagu tu ja dari aku p keje pg td smapi laa ni..

aku:cheq dah kemas dah..td cheq tdo sat..pastu bila cheq bangun umah mmg dah lagu ni..dorg laa yg x maw tlg kemas..

angah: *senyap smbl tgn mengemas*


*p/s:aku ghase loghat utagha aku lgsg x kena..gagagagaga ;DD


hah aku paling x suka betoi la bila umah bersepah ja tgk muka aku..x taw ka aku ni dari awai pagi buat keja..ni yg aku nk bebel sorang2 ni..aku ni dah la x tdo dari smalam..dah tu kena buat keja sorang2 pulak tu..bukan nak mengungkit ke hape..yg pasal x tdo tu mmg kompem la slh aku sndri..tp tlg laa..x kan semua nak aku buat kot..

ok dah2..dah lebih sgt ni..

aku out dulu laa nk buka pose dh ni..ok2??nnti besok aku smbg..hah lupa nak selit..sat g aku nk g shopping..jgn jelas naa.. ;))


~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...