Tuesday, June 15, 2010

coretan perasaan jam 2pagi

assalamualaikum..jam dh pkol 2 pg..and aku masih blom ade simptom nk masok tdo..hahaha..utk hari ni je dh 3 post yg aku publish..bgos kan??hahaha..currently read blog fida aisyah..sgt best blog die..and im thinking how she can go out with those ideas..sgt2 superb..every single post she writes sgt2 mmberikan mkne..hmm..sgt bagos kan?? :))

actually sgt2 bingung mlm2 cenggini nk buat hape..bosan tu mmg bosan..im bet if i ask everyone what should i do now they must answer this: 'go to sleep laa...' kan??kan??kompem pnye laa..tp nk tdo apekebendenye..lgsg x nk tdo..hehehehehe..

hmm..nak kongsi skit laa..every single minutes passed i am being sgt2 mls..padahal SPM dh dkat..angan2 sgt tggi..nak berjaye dlm hidup..tp usaha lgsg x de..kalo nk nmpk usaha tu pon time lg brape hri nak exam je..sometimes i feel like..knape aku jdik mcm ni??lgsg x pikir jauh ke hdpn..terlalu leka dgn hiburn skrg..sebok dgn itu n ini..lgsg x maw bukak bku time cuti..keje skolah ade tp buat sikit2 je..terngiang-ngiang jugak kate2 my math's teacher "hardwork for another 5 to 6 months" fuuuhh..mmg sasau la bile teringat..tp aku x penah nk brubah..bile brubah tu mayb not in a long term..mcm2 nasihat ckgu dh bgi..mcm2 warning dh dapt dari parents..mcm2 komplen dh trime..tp hati aku ni mcm dh keras..aku giler2 buntu pikir care nk ubah diri..mgkn btol ckp kakak aku..aku akn menyesal kemudian hari..tp aku nk sgt kalo boleh aku x nk menyesal kemudian hari..for once in my life aku nk tgk parents aku menangis bahagia bile tgk aku brjaye dlm hidup..bile tgk aku brjaye masuk U..bile aku brjaye menggenggam segulung ijazah..juz like my brother..

sometimes hope yg diberikan oleh parents and teachers sgt membebankan diri aku..tp aku cube utk jdikan harapan itu sbg satu motivasi dlm diri..tp x pernah nk bekesan..mgkn ini blsn atas dosa-dosa masa silam aku..siapa tahu..atau mgkn ini sudah takdir aku??atau mgkn ALLAH pnye rncgn lain buat hamba-Nya yg lemah ini..

saban hari aku berdoa supaya tuhan bimbing aku kejalan-Nya yg benar..supaya Dia memberi aku kejayaan dunia akhirat..supaya Dia memberkati ilmu yg aku pelajari..mgkn amalnku dan usahaku tdk mencukupi lg..Ya ALLAH ssghnye Kaulah yg maha mengetahui akan tiap-tiap perkara yg berlaku dan akan berlaku..

mungkin besok adlh hari untuk aku memulakan hidup baru..mulekan smuenya skali lg..jdikan harapan insan2 tersyg sbg satu motivasi dlm diri..sesungguhnye aku hnye merncg ALLAH jualah yg menentukan..insyaallah..

bibit perasaan yg wujud dlm hatiku pd saat ini sgt2 meronta..aku berharap ade insan yg sudi menemani dan berkongsi luahan hati..ade tman untk menangis..ssghnye aku bkn insan yg suka menunjukkan kesedihannye..biarlah ape org kate..asalkan aku mmpu untk berdiri sndri dan tros mnjlani kdpn sehari-hari..tp aku sgt2 membutuhkan si dia..pada si die aku x malu untk menangis teresak-esak..pada dia aku boleh mnjdi diri aku sndiri..pada dia tmpt aku meluah saat suke dan duka..pada dia aku dpt bercerita segala-galanya..

aku bknlah insan yg sempurna..tp aku sebaik-baik ciptaan ALLAH yg punya fitrah..dan aku bknlh seorg yg mampu menjaga hati mereka yg tersyg sebaiknye..jd ampunkanlah diri ini..aku ucpkan terima kasih pada y menerima diri ini..pada mereka yg menjadi darah daging aku..dan yg pling pntg pada mereka yg sudi mewujudkan aku dimuka bumi ini..dan terima kasih pada Mu ya ALLAH yg sudi memberi aku kesempatan untk terus merasai nikmat yg kau limpahkan tnpa jemu..




~m~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...